Faktisk.no
Faktisk ønsker å nå ut til flere med pålitelig og viktig informasjon. Med ny visuell profil styrker de troverdigheten i uttrykket sitt, i tråd med den faglige tyngden de allerede er kjent for.
Kunde
Faktisk.no, 2021Oppgaven
Fremstå mer som seg selv, og oppgradere den tekniske plattformen.Leveranse
Identitet, Nettside, Innholdsrådgivning, Strategi, Merkevare.Kontor
Tibe LabsProsjektdeltagere
Kristoffer Brabrand, Markus Ackerman, Jørgen BlindheimPriser
2023, Visuelt Diplom
To sider av en sak
Vi setter påstand og konklusjon i hver sin font, for å videre understreke forskjellen. Valget falt da på to svært ulike fonter - en helt enkel og en litt mer klassisk og vakker. Den sterke kontrasten mellom fontene brukes aktivt til å skille mellom ulike typer innhold.
To skrifttyper
Vi setter påstand og konklusjon i hver sin font, for å videre understreke forskjellen. Valget falt da på to svært ulike fonter - en helt enkel og en litt mer klassisk og vakker. Den sterke kontrasten mellom fontene brukes aktivt til å skille mellom ulike typer innhold.


To farger
Sort og hvitt var et naturlig valg for en organisasjon som jobber med faktasjekking. Det spiller også videre på konseptet med to sider av en sak.





«Vi opplever at den nye visuelle identiteten gir oss mer troverdighet, og at den er mer i tråd med hvem vi faktisk er.»
En nettside
Det nye nettstedet er brukertestet og justert for å sikre en god leseopplevelse og gjøre det enkelt for andre redaksjoner å finne og bruke innholdet Faktisk produserer.
Redaksjonell kontroll
Innholdet styres nå gjennom CMSet Sanity, som gir Faktisk mulighet til å vekte, plassere og promotere mange typer innhold på fronten. Flere kan også redigere i artikler samtidig, med autolagring og versjonskontroll. Det gjør arbeidet med innholdet langt mer effektivt enn tidligere.

Vil du styrke troverdigheten i budskapet ditt? Vi hjelper deg å kombinere form og innhold for klar og tillitsbyggende kommunikasjon.